Partnership Kwazulu Natal

Rondreizende Friese scouts kregen in 2003 de vraag: ’Kunnen jullie een activiteitenboek voor de groepen in Kwazulu Natal maken?’. Dat werd de start van een partnership tussen Fryslân en Kwazulu Natal. Dit gebeurde er:

• In 2005/2006 rolden 2000 handboeken voor leidsters van de Zuid-Afrikaanse persen, met informatie over Nederland, over programmeren, Scoutingtechnieken en spelletjes.
  • Voor de girl guides lieten we bovendien 1500 zakboekjes drukken.
  • We gaven trainingen aan leid(st)ers en (a)pl’s in Kwazulu Natal.
  • Samen met de Friese groepen zamelden we geld in voor 185 materiaalboxen, met spelmaterialen, een scoutingvlag, een EHBO-doos en nog veel meer. Daarmee kunnen Afrikaanse groepen betere en leukere programma’s doen. Alles is gekocht in Zuid-Afrika.
  • Bij Friese groepen toonden we tijdens groepsbezoeken wat zich allemaal in Zuid-Afrika afspeelt, en deden we Afrikaanse activiteiten. En in 2007 kwamen 150 Zuid-Afrikaanse scouts naar Nederland. We hadden samen een geweldige tijd!